Meidän menestyjät -paneeli 20.5.2020: Eettinen ja ympäristöjohtaminen
Minulla oli kunnia tulla kutsutuksi JCI Pirkanmaa – Pirkanmaan Nuorkauppakamari järjestämään “Meidän Menestyjät” paneeliin. Edustan paneelissa Eettinen ja ympäristöjohtaminen -teemaa. Paneeli on osa maailmanlaajuista Ten Outstanding Young Persons -kilpailua.Keskustelemme paneelissa siitä, mitä on menestys ja mitä siihen vaaditaan?…
UNIT Magazinen haastattelussa: Viherpesun sijaan kuluttaja haluaa kuulla yrityksen kehityksestä, myös virheistä
Avaan tuoreessa UNITin haastattelussa, miksi yritysten kannattaa kertoa myös epäonnistumisistaan kestävän kehityksen parissa. Avoimuus tekee kestävyyden siirtymistä läpinäkyviä, ehkäisee viherpesua ja lisää sidosryhmien luottamusta. Lue koko haastattelu tästä linkistä. Unit on Tampereen korkeakouluyhteisön raikas poikkitieteellinen julkaisu, joka paneutuu…
Talouselämän Tebatti: Onko yritysaktivismi uhka vai mahdollisuus?
*Alkuperäinen kirjoitus on julkaistu Talouselämän Tebatti-palstalla 11.10.2020 Amerikkalainen vaatevalmistaja Patagonia onnistui syyskuussa yllättämään asiakkaansa, kun ensimmäiset Stand Up -shortsien ostajat keksivät kurkata pesulapun taakse. Pesulapun taakse vastuullisen vaateteollisuuden esikuva oli nimittäin kirjaillut yrityksen poliittisen kannanoton ”Vote the Assholes…
Medita Communications Blogi: Miten kestävä liiketoiminta muuttuu vuonna 2021?
*Kirjoitus on alunperin julkaistu Medita Communicationin blogissa joulukuussa 2020* Vuosi 2020 jää monien vastuullisuusammattilaisten mieleen vuotena, jolloin kestävä liiketoiminta viimeinkin näkyi toimitusjohtajien twiittien lisäksi myös konkreettisissa investointipäätöksissä, strategiauudistuksissa, ja yritysten aiempaa aktiivisemmassa osallistumisessa yhteiskunnalliseen keskusteluun ja ongelmanratkaisuun. Tämä…
SHIFT Business Webstival: My speech on sustainable business now online
At SHIFT Business Webstival 2020, I got the opportunity to discuss sustainable business models as a way for companies to move beyond legal compliance, eco-efficiency, sustainability reporting, and other incremental intentions that are still dominating the sustainability rhetoric…
Kauppalehden haastattelussa: Yritysjohtaja, vältä myös tahatonta viherpesua
Kauppalehti haastatteli minua yritysten viherpesusta. Tahallisesta ja tahattomasta. Moni yritys nimittäin syyllistyy tietämättään ja tahtomattaan viherpesuun, valkopesuun, pinkkipesuun tai yleiseen purpose-washingiin. Uskon kuitenkin, että suurin osa meistä haluaa toimia oikein. Siksi meidän on laajennettava meidän ajattelun ja tekemisen…
Kauppakamarilehden kolumni: Yritysten yhteiskunnallisen roolin murros
Hengittäminen on ihmisen elossa pysymisen kannalta välttämätöntä, mutta onko se ihmisen olemassaolon ainoa tarkoitus?Samalla tavoin voiton tuottaminen on edellytys yritysten elossa pysymiselle, mutta onko se yritysten olemassaolon ainoa syy? Lue kolumnini Kauppakamarilehden online-versiosta täältä.
Vieraana Goforen #Recoding podcastissa: Mikä on yritysten yhteiskunnallinen rooli?
Näemme yhä näyttävämpiä ilmastotekoja ja yhä värikkäämpää vastuullisuusviestintää. Mutta moniko tekijä niiden taustalla tai yleisössä ymmärtää, miksi näitä vastuullisuustekoja tehdään nyt myös yritysmaailmassa? Olen jo pitkään halunnut keskustella syvällisesti yritysten yhteiskunnallisesta roolista. Toiveeni toteutui, kun pääsin Goforen #recoding…